Konsumencie masz problem ze sprzedawcą? Złożyłeś reklamację, ale sprzedawca jest uparty i nie uznaje twoich roszczeń? Kupiłeś towar, ale nie wiesz, w jakim terminie możesz odstąpić od umowy? Zleciłeś wykonanie i montaż okien, które okazały się wadliwe? Gdzie można uzyskać nieodpłatną poradę i pomoc prawną?
Od 1 czerwca została uruchomiona Infolinia konsumencka pod nowym numerem
801-440-220. Konsumenci mogą uzyskać bezpłatne porady prawne od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 18:00. Łącząc się na powyższy numer otrzymamy pomoc w prostych sprawach konsumenckich, gdy nie jest wymagana analiza dokumentacji. Prawnicy będą również informować o wyspecjalizowanych instytucjach, udzielających porad związanych np. z zakupem energii, telekomunikacją czy finansami.
Gdy okaże się, że nasz problem jest bardziej skomplikowany i wymaga analizy dokumentacji w takim przypadku można skorzystać z bezpłatnych porad prawnych udzielanych drogą elektroniczną pod adresem porady@dlakonsumentów.pl lub ewentualnie zgłosić się do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej - w naszym rejonie najbliższa jednostka (oddział) znajduje się w Pile na ul. Dzieci Polskich 26 - d.pila@poznan.wiih.gov.pl. Inspekcja Handlowa udziela bezpłatnych porad prawnych
w sprawie dotyczących usług, wady towaru, składania reklamacji, korzystania z gwarancji i innych praw konsumenta a także działalności kontrolnej. Oczywiście do dyspozycji konsumentów są również rzecznicy konsumentów, którzy nie tylko udzielą porady prawnej, ale również mogą przygotować pismo reklamacyjne, pismo procesowe. W powiecie Czarnkowsko-Trzcianeckim biuro rzecznika czynne jest poniedziałek, wtorek od 7:30 - 15:30 oraz środę od 7:30 – 11:30 przy ul. 27 Stycznia 42 w Trzciance, zapytania można wysyłać również drogą elektroniczną na adres rzecznik.konsumenta@pct.bipst.pl
W przypadku, gdy mamy problem z zakupami zrobionymi w innych krajach Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii pomoże Europejskie Centrum Konsumenckie, a gdy okaże się, że mamy problem z operatorem telekomunikacyjnym, fachowych wyjaśnień i pomocy udzieli nam Urząd Komunikacji Elektronicznej. Z kolei, gdy mamy problem z instytucjami finansowymi, ubezpieczeniowymi czy bankami, pomoże Rzecznik Finansowy.”
![]() |