Realizacja projektu partnerskiego „Dobry i przyjazny urząd”
Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Nadnoteckich złożyło w grudniu 2010 roku wniosek do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji o dofinansowanie projektu „Dobry i przyjazny urząd”. Wniosek złożony został w partnerstwie z: Powiatem Czarnkowsko-Trzcianeckim, Gminą Czarnków, Miastem Czarnków, Gminą Lubasz, Gminą Wieleń oraz Gminą Trzcianka.
Wniosek został rozpatrzony pozytywnie i skierowano go do dofinansowania. Od sierpnia 2011 roku SGiPN rozpoczęło realizacje w/w projektu w partnerstwie z Powiatem Czarnkowsko-Trzcianeckim, Gminą Czarnków, Miastem Czarnków, Gminą Lubasz, Gminą Wieleń oraz Gminą Trzcianka.
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytetu V Dobre rządzenie, Działania 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałania 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
1)Wzrost zaufania społecznego wobec 6 JST poprzez podwyższenie poziomu postaw etycznych wśród urzędników poprzez przyjęcie kodeksu etycznego przez 302 pracowników.
2)Zwiększenie sprawności obsługi ponad 48 tysięcy mieszkańców poprzez stworzenie BIURA OBSŁUGI KLIENTÓW w 4 JST tj. UM w Trzciance, UG w Czarnkowie, UM w Wieleniu oraz Starostwie Powiatowym w Czarnkowie.
3)Wzrost poziomu skuteczności poboru opłat i podatków lokalnych w przypadku UM Czarnków oraz UG Lubasz poprzez wdrożenie Systemu Poboru i Windykacji Podatków i Opłat Lokalnych w 2 JST.
4)Wzmocnienie zdolności realizacji funkcji kierowniczych poprzez udział 48 urzędników, w tym 28 K, na stanowiskach kierowniczych z 6 JST.
5)Poprawa procesu zarządzania w 6 JST oraz jakości świadczonych usług, poprzez usprawnienie procesu wydawania aktów administracyjnych poprzez przeszkolenie 75 urzędników, w tym 56 kobiet, przygotowujących decyzje administracyjne.
6)Wzrost poziomu wiedzy i umiejętności 45 urzędników, w tym 31 kobiet na stanowiskach urzędniczych zajmujących się: rachunkowością budżetową i polityki finansowej JST, promocji i rozwoju lokalnego, funduszów europejskich oraz polityki kadrowej kadr i płac.
7) Poprawa adekwatności kwalifikacji formalnych na zajmowanych stanowiskach pracy dzięki ukończeniu przez 25 urzędników studiów podyplomowych z JST.
8) Poprawa umiejętności posługiwania się językami obcymi wśród 17 pracowników z JST zajmujących się bezpośrednią obsługą interesantów oraz promocją i rozwojem gminy.
9) Podniesienie jakości usług publicznych świadczonych przez Urząd w wyniku wdrożenia systemu monitorowania poziomu satysfakcji klientów w 2 JST.
W ramach realizacji celu dotyczącego podniesienia jakości usług świadczonych przez Urząd zostało przeprowadzone badanie satysfakcji klientów Urzędu. Poniżej przedstawiamy raport
z badania:
Raport z badania satysfakcji klientów Starostwa Powiatowego w Czarnkowie w 2012 roku
Raport z badania satysfakcji klientów Starostwa Powiatowego w Czarnkowie w 2013 roku
Link do strony projektu - www.sgipn-dipu.pl
Link do strony Stowarzyszenia - www.sgipn.pl